Странице

недеља, 8. март 2020.

Уверите се у моћ захвалности

Руководећи се податком који се неретко може чути да се исказивањем захвалности драгим особама битно утиче на стварање осећаја задовољства, креирала сам више радионица за рад са ученицима млађих разреда у вези са поменутом тематиком. Једна од њих је носила назив „Заволи себе“ којом се од ученика захтевало да промисле да ли поседују неискоришћене способности и таленте, као ведрију страну медаље, али да промисле и о страховима, кривици, као  и евентуалном стиду, као тамнијој страни медаље о којој не волимо баш сви свуда и свакоме причати.
Упоредо са овом, одржана је и радионица под називом „Захвалан/захвална сам себи“ током које су ученили листали на чему сами себи могу захвалити, а затим су се у оквиру радионице „Захвалан/захвална сам...“ захваљивали природи што има дарује ливаде по којима трче и у чијим мирисима лети уживају, што им дарује дрвеће, воће или поврће. Један од најлепших детаља био је чин захваљивања мамама, као и учитељици што је мени као учитељу послужило да између осталог употпуним ранија сазнања о томе шта у мом раду ученици преферирају. Неке раније генерације ученика захваљивале су се и ликовима из цртаних филмова што су им улепшали детињство, а нама је, као успомена на ове радионице, постала навика да често након анализе књижевних ликова и њихових поступака онима који нам могу послужити као узор пишемо писма захвалности, а однедавно смо започели и праксу писања и тзв. писама охрабрења ликовима који су се сучељавајући са бројним недаћама указивали на значај упорности и истрајности.
Посебну пажњу ученика привукла је и тзв. тегла среће која нам је служила за убацивање цедуљица са исписаним тренуцима среће у школи на дневном нивоу, да би се на крају месеца исти ислистали и пред свима прочитали. Тиме су ученици, како су сами истакли, имали солидан број разлога да се школи и учењу радују, што је, између осталог, и био мој крајњи циљ.






Нема коментара:

Постави коментар