Странице

петак, 27. март 2020.

Настава на даљину-27. март 2020. године, 4. разред

СРПСКИ ЈЕЗИК
ПРВА АКТИВНОСТ: Преписати следеће и допунити оно што недостаје (број строфа, стихова и риму):
Наслов: "Трешња у цвету"
Милован Данојлић
О ПИСЦУ:Милован Данојлић живи у Француској. Написао је следеће песме: "Љубавна песма", "Мартовско суце", "Како спавају трамваји"...
НЕПОЗНАТЕ РЕЧИ: 
узаврела-расцветана трешња
зузорити-зујати
древно-из давних времена, старо
штиво-текст
миомирис-опојан и привлачан мирис
мрмљати-неразговетно говорити
САДРЖАЈ ПЕСМЕ: У песми се говори о узаврелој, белој трешњи у којој (на којој) зузоре пчеле. У песми се каже да пчеле "читају неко старо штиво", што значи да оне раде нешто што сваке године понављају. Песник свој доживљај расцветане трешње дочарава речју МИОМИРИС.
ВРСТА ПЕСМЕ: Лирска, описна песма
БРОЈ СТРОФА:
БРОЈ СТИХОВА:
РИМА:
ГЛАГОЛСКО ВРЕМЕ: Песма је написана у садашњем времену чиме песник жели да нам приближи доживљај.
У песми има ПЕРСОНИФИКАЦИЈЕ јер пчеле мрмљају, читају, зузоре...
ДОМАЋИ ЗАДАТАК: Написати састав на тему: Стиже нам пролеће

          МАТЕМАТИКА
ПРВА АКТИВНОСТ: На основу фотографије исправити грешке (ако их је било).

ДРУГА АКТИВНОСТ: Урадити задатке са следећих фотографија.


МУЗИЧКА КУЛТУРА
Наслов за свеску:
Медвед Брундо“,  Љубивоје Ршумовић, Александар Кораћ
 „Дијете моје“,  народна успаванка 
ПРВА АКТИВНОСТ: Преслушати пему  "Медвед Брундо" и одговорити на следећа питања:
1. Композиција је инструментална или вокално-инструментална?
2. Композиција је дводелна или троделан?
Песма "Медвед Брундо"
ДРУГА АКТИВНОСТ: Писаном латиницом препиши народну успаванку "Дијете моје, сан те преварио".
Дјете моје, сан те преварио
Дјете моје, сан те преварио,
Преварио, не заборавио!
Злато моје, сан те преварио,
Прије тебе, него твоју мајку!
Сан у бешу, а несан под бешу!
Несанка ти вода однијела,
За велико брдо занијела,

Гдјено нема вука и баука!
 НЕПОЗНАТА РЕЧ: Беша-колевка
СЛОБОДНЕ АКТИВНОСТИ
ПРВА АКТИВНОСТ:Погледај филм који су снимили твоји старији другари и другарице, а затим нацртај мапу ума о томе шта вода све може и где је све има. За рад користи дневник природе. Наслов је: Свемоћница вода.

ДРУГА АКТИВНОСТ: Направити 2 до 3 фотографије зашта твоја породица користи воду. БУДИ ПРАВИ ФОТОГРАФ, ФОТОГРАФИШИ ИЗ РАЗЛИЧИТИХ УГЛОВА, ВОДИ РАЧУНА О ОСВЕТЉЕЊУ.БУДИ ФОТОГРАФ И СВЕ ОДУШЕВИ СВОЈИМ КРЕАЦИЈАМА:

Нема коментара:

Постави коментар