Странице

Земљиште није само земљиште



Списак литературе коришћен за писање припреме:

Први разред

  •  Вдовић, Љ.  сар. (2018): Математика 1а, Уџбеник за први разред основне школе, Београд: Едука
  •  Јухас, И, (2018): Математика 1а, Уџбеник за први разред основне школе, Београд: Едука
  • Joвић,М. (2018): Читанак 1, Београд: Едука
  • Јухас, И, (2018): Свет око нас 1, Уџбеник за први разред основне школе, Београд: Едука
Други  разред
  •  Дрезгић, В. и сар. (2019): Математика 2б, уџбеник за 2. разред основне школе, промотивни примерак, Београд: Едука;
  •  Коштица, Ј., Ратковић, Г. (2019): Ликовна култура 2, Уџбеник за други разред основне школе, Београд: Едука
  •  Манојловић, М., Бабуновић, С. (2019): Читанка 2, промотивни примерак, Београд: Едука
  • Манојловић, М., Вељковић, Б. (2019): Свет око нас 2б, уџбеник за други разред основне школе, промотивни примерак, Београд: Едука
Трећи  разред

  •  Бузаши-Марганић,М., Кеча, С. (2008): Ликовна култура:Шарени ликовни путокази, Уџбеник за трећи разред основне школе, Едука: Београд
  •  Зарупски, С., Влаховић, Б.(2013): Математика 3, Уџбеник за трећи разред, Београд: Едука
  •   Матановић, В. и сар. (2008): Природа и друштво за трећи разред 3а, Уџбеник са радним листовима, Београд: Едука
  •   Првуловић, В. и сар. (2008):Водено огледало, Читанка за 3. разред, Београд: Едука
  •   Тодоров. Н., Зарупски, С. (2011): Радна свеска 3, Српски језик за 3. разред основне школе, Београд: Едука
Четврти  разред
  •  Бузаши-Марганић,М. (2006): Ликовна култура:Шарени ликовни путокази, Уџбеник за 4. разред основне школе, Едука: Београд
  •  Вдовић, Љ., Матијевић, М. (2013): Природа и друштво, Уџбеник за четврти разред основне школе, Београд: Едука
  •   Зарупски, С. (2010): Матетика 4, Уџбеник за четврти разред основне школе, Београд: Едука
  • Тодоров, Н. и сар. (2008): Радна свеска, Српски језик за четврти разред основне школе, Београд: Едука
  • Тодоров, Н. и сар. (2008): Трешња у цвету, Читанка за четврти разред основне школе, Београд: Едука

Сценарио за интегрисану наставу у четворороразредном комбинованом одељењу креиран је тако да интегрише и наизглед неспојиве садржаје различитих наставних предмета. Из тог угла посматрано, уочена је и остварена индиректна веза између земљишта и ветра, земљишта  и живота који се дешава тамо негде на земљишту, с нагласком како се подмладак који је описан у песми мора односити према природи, као и то како смена годишњих доба утиче на живи свет, али и на неживу природу (снижавање температуре земљишта, труљењем лишћа и грања услед смене годишњих доба утиче се на мењање састава земљишта...).
Час наставног предмета Математика замишљен је тако да ученици стекну увид да је човек одвајкада користио земљиште за обраду, али да му је у томе  природа и одмагала редовно плавећи лепо уређене парцеле египатских фараона. Захтев да  ученици сами обележавају парцеле на основу монолога фараона и премеравање истих има за циљ мотивацију ученика и емотивно"зближавање" са математичким проблемом.
Израда продуката од глине  на часу наставног предмета Ликовна култура показује још једну у низу користи које човек има од земљишта. Виртуелна посета Ускршњем острву је  такође мотивишућег карактера, али је и то својеврсна веза за земљиштем јер, како се и у софтверу истиче, земљиште је настало мрвљењем стена под утицајем живе и неживе природе.
Софтвер за рад на часу наставног предмата Свет око нас и наставног предмета Природа и друштво је креиран за рад по станицама. Осмишљен је у форми Power Point презентације и може се користити као наставно средство за индивидуални, самостални рад код куће, за фронтални облик  рада у учионици која располаже у већини случајева само једним рачунаром, али се може реализовати и у информатичком кабинету по принципу један ученик-један компјутер. Овако израђен софтвер доприноси јачању дигиталне компетенције, компетенције за учење, компетенције за сарадњу, али и компетенције за одговоран однос према околини. С обзиром да садржи и детаље, односно наставне садржаје, у вези са земљиштем и стенама у крају у коме се школа налази, може се констатовати да је њиме испоштован и принцип завичајности или животне близине ученика.


Радни лист за први разред, Српски језик
Радни лист за други разред, Српски језик
Радни лист за трећи разред, Српски језик
Радни лист за четвртиразред, Српски језик
Радни лист за све разреде, Математика
Радни лист за све разреде, Математика
Радни лист за све разреде, Ликовна култура

Нема коментара:

Постави коментар