Странице

Била једном једна девојчица

Мотивациону причу под називом "Била једном једна девојчица" и истраживачке задатке који ову причу прате можете преузети  ОВДЕ.
Са циљем указивања на поруке приче о шаргарепи, јајету и зрну кафе организован је и час наставног предмета Српски језик. Полазећи од идеја ове приче  компаративно су анализирани различити текстови: "Хвалисави зечеви", Вожња" и "Пауково дело" Десанке Максимовић и бајка "Три брата" браће Грим.
На почетку часа фронталним обликом рада разговарало се о садржају поменуте приче, а онда се у школском дворишту организовала игра под називом "Флашијада".



Твдрње које су биле у флаши и које су се морале процењивати из угла поменуте приче налазе се на СЛЕДЕЋЕМ ЛИНКУ.
Наставне јединице најављене су на тај начин што се слагале слагалице са фотографијама писаца чији се текстови анализирају. Уследио је микро тест. Учени су добили задатак да напишу 3 особине браће из бајке "Три брата" ( час утврђивања) и 3 занимљивости из живота и рада Десанке Максимовић, а потом су фронталним обликом рада размењивали искуства  и богатили сазнања новим појединостима.Анализа је вршена на тај начин што су  ученици другог разреда догађаје из поменуте бајке разврставали у три категорије: ШАРГАРЕПА, ЈАЈЕ, ЗРНО КАФЕ. За то време са осталим разредима тумачене су непознате речи.
Током компаративне анализе  уочавале су се сличности и разлике у поступцима актера у текстовима. Уочено је да су се зечићи у песми "Хвалисави зечеви" понашали попут јајета, а три брата, песникиња током вожње и током шетње шумом при сусрету са пауком  попут зрна кафе. Нека од питања гласила су:

  • Који број се помиње у  текстовима"Три брата" и  "Хвалисави зечећи"? 
  • На коју препреку су наишла браћа, а на коју зечићи?
  • На који је проблем наишла песникиња у песми "Пауково дело"?
  • Шта је то што је песникињи омогућило да се у песми вожња понаша попут зрна кафе?
  • На који начин су проблем решила три брата, на који зечићи, а на који песникиња?
  • Како би поступила три брата да су се нашли у ситуацији у којој су бићи зечићи?
  • Како би у духу песме поступили зечићи да су срели паука?
  • Песникиња цени туђ рад. У ком тексту се цени туђ рад?
  • Како се према раду односио отац из бајке "Три брата"?
  • Осмислите кратку причу о томе шта би три брата рекла хвалисавим зечевима.
  • Осмислите причу о томе шта су браћа могла да виде током вожње по свету, али тако да  у причи буду коришћене слике из песме "Вожња".
  • У ком тексту је јасно уочљиво место и време збивања радње?
  • Где би се по вашем мишљењу могла одигравати радња у осталим текстовима?
  • Које особине се могу приписати ликовима и актерима  који се помињу у сваком тексту?
  • Чему нас учи сваки од ових текстова?
  • О чему најчешће пише Десанка Максимовић у својим песмама?
Уследило је поновно решавање микро теста, а затим су ученици упоређивали сопствени напредак у односу на почетак наставног часа. Тврдње коришћене у "Флашијади" разврстане су према томе на који се текст односе. На самом крају ученици су имали задатак да процене које је од њих био најактивнији на часу и ко је заслужио да посебно буде похваљен. У вредновању часа исталки су да их је највише одушевила "Флашијада".

Нема коментара:

Постави коментар