Странице

среда, 8. април 2020.

Настава на даљину-8. април 2020. године, 4. разред

СРПСКИ ЈЕЗИК
ОД ДАНАС НА ОЦЕНУ ИЗ СРПСКОГ УТИЧЕ И ИСПРАВНОСТ ПИТАЊА И ОДГОВОРА ПУТЕМ VIBER ГРУПЕ: ЗАТО ПАЗИТЕ НА ВЕЛИКО СЛОВО, ТАЧКУ, УПИТНИК. КАКО ПИШЕТЕ КАДА НЕКОМЕ ПЕРСИРАТЕ.

Наслов за свеску: Личне заменице (род и број) (и датум)
ПРВА АКТИВНОСТ: Преписати текст.
Заменице замењују лица. Зато се зову ЛИЧНЕ ЗАМЕНИЦЕ.
Личне заменице имају три тода (мушки, женски и средњи) и два броја (једнину и моножину).
ЈА-заменица за прво лице једнине,  то је лице које говори, иста је за сва три рода;
ТИ-заменица за друго лице једнине, то је лице коме се говори, иста је за сва три рода;
ОН,ОНА, ОНО-заменица за треће лице једнинем то су лица о којима се говори, постоје три рода;
МИ-заменица за прво лице множине, иста је за сва три рода;
ВИ-заменица за друго лице множине, иста је за сва три рода (када некоме персирамо пишемо великим словом Ви);
ОНИ,ОНА,ОНЕ-заменицеза треће лице множине.
ДРУГА АКТИВНОСТ: Преписати и урадити следеће задатке.
1.задатак: Препиши текст и подвуци личне заменице.
Ми смо другови. Где су они? Она и ја заједно шетамо. Хеј ви, пожурите!
2. задатак: Попуни празна места одговарајућим личним заменицама.
______ ми је донео књигу.
______ волим да једем јагоде.
______ сте ученици четвртог разреда.
______ смо  отишле у позориште.
______ имаш беле патике.
3. задатак: Уместо именица у реченицама употреби заменице.
Јања је победила.
Сара и Ива су јој честитале.
Филип је донео цвеће.
Реља и Андреј су купили лопту.
Дете се обрадовало.
4. задатак: Препиши личне заменице из текста. Одреди им род и број. Задатак преписати.
"Ја имам кликере", рече Бранко Николи. "Ми ћемо се заједно играти", рече Никола. Они су нашли решење, али оне у то не верују.
5. задатак: Напиши реченицу у којој ћеш некоме да персираш.
6. задатак: Напиши реченицу у којој је субјекат лична заменица.
МАТЕМАТИКА
Наслов за свеску: Зависност производа од промене чинилаца (и датум данашњи обавезно писати)
ПРВА АКТИВНОСТ: Преписати правила, а затим и задатке. Задатке урадити.
ПРАВИЛО: Колико пута се увећа чинилац, толико пута се увећа и производ. То можемо записати и математичким језиком:
Ако је а*b=c, онда је  (a*x)*b=c*x    или       a*(b*x)=c*x

ПРАВИЛО:Колико пута се умањи чинилац, толико пута се умањи и производ. То можемо записати и математичким језиком:
Ако је а*b=c, онда је  (a:x)*b=c:x    или       a*(b:x)=c:x
1.задатак: Нацртај и ти обавку табелу и упиши тражене резултате.
а (први чинилац)
800
800*2
800:5
800
б (други чинилац)
2
2
2
2*10
а*б (производ)




2.задатак: Ако је а*б=4 840, колико је:
 (а*8)*б=4 840*___

а*(б*___)=4 840*20

(а:4)*б04 840:___

а*(б:4 840)= _____: ____
3. задатак: Ако је производ два броја 3 400, колико ће износити тај производ ако се други чинилац умањи 340 пута?


Нема коментара:

Постави коментар