Странице

уторак, 7. април 2020.

Настава надаљину-7.април 2020. године, 4.разред

СРПСКИ ЈЕЗИК
Пишемо писаном латиницом!
Наслов за свеску: "Циганин хвали свога коња", Јован Јовановић Змај (датум)
ПРВА АКТИВНОСТ: Препиши текст о Ј.Ј. Змају који гласи: Јован Јовановић Змај је био по занимању лекар. Уредник је часописа "Змај" и "Невен". Надимак Змај је добио тако што је једном приликом када је желео да напише датум свог рођења, који је иначе 3. маја, случајно изоставио после броја 3 тачку, па је тако заправо написао реч ЗМАЈ. Неке од његових песама су: "Пачја школа", "Жаба чита новине", "Патак и жабе", "Пролећница", "Зима, зима, е па шта је", "Ал' је леп овај свет"... Сматра се да је написао око 450 дечјих песама. Према неким записима мајка га је увек облачила у одело беле боје, па му јеретко дозвољавала да се игра са децом, како сене би испрљао. Њега је то много повређивало.
ДРУГА АКТИВНОСТ: Прочитај песму још једном и напиши оно што недостаје.
Назив песме:
Писац:
Непознате речи:
Путаљ-име коња
зоб-храна за стоку
иште-тражи
пријан-пријатељ
јербо-јер, зато што
Ердут-град у Хрватској на обали Дунава
пизман-злобан
У песми се говори: о Циганину и коњу
Коњ се у песми пореди са: 
Песма је написана као: дијалог или монолог (заокружи тачан одговор)
Особине Циганина: сиромашан, хвалисав, брбљив, ласкавац, сналажљив, пун хумора
Особине коња: стар, слаб, мршав, спор, скоро да не види
Поруке песме: Невоља подстиче сналажљивост. Врло је важно не одустати од циља.
Распитај се да ли је неко од твојих укућана гледао серију "Невен". Ако јесу, нека ти испричају о чему или о коме  се у серији говори.
МАТЕМАТИКА
Пишемо писаном ћирилицом!
Наслов за свеску: Замена места и здруживање чинилаца (датум)
ПРВА АКТИВНОСТ: Препиши текст који се налази испод.
1) Производ бројева 40, 20 и 3 израчунај на 3 различита начина.
ПРВИ НАЧИН: Производ првог и другог помножимо трећим чиниоцем:(40*20)*3=800*3=2 400
ДРУГИ НАЧИН: Производ другог и трећег помножимо првим чиниоцем:40*(20*3)=40*60=
2 400
ТРЕЋИ НАЧИН: Производ првог и трећег помножимо другим чиниоцем:(40*3)*20=120*20=
2 400
a*b=b*a - Ако чиниоци замене место, производ се не мења.
(a*b)*c=a*(b*c)=(a*c)*b-Ако чиниоце здружимо на различите начине, производ се не мења.
2) Како је калкулатор добио назив?
ДРУГА АКТИВНОСТ: Напиши нови наслов или поднаслов који гласи: Исправка Google тестова, па препишите задатке са наредне две фотографије.



ПРИРОДА И ДРУШТВО
Пишемо писаном ћирилицом!
Наслов за свеску: Човек-део природе (и датум)
ПРВА АКТИВНОСТ: Пажљиво прочитај текст и проучи све слике са презентације која се налази испод. Труди се да што више упамтиш, а затим пронађи о овим садржајима  текст у Уџбенику, стр. 82-87 и прочитај га.
ДРУГААКТИВНОСТ: Нацртај мапу ума која се налази на самом крају презентације. Реч је о следећој мапи ума, а затим препиши и текст који се налази испод ове фотогрфаије.
Човек је живо биће јер се: рађа, расте, храни, дише, размножава, развија и умире. Човек се разликује од животиња по томе што мисли, хода усправно, говори, ради и ствара. Човек је друштвено биће јер има потребу да живи са другима (са породицом, да се друши са вршњацима..). Човек је и одговорно биће (мора да буде одговоран према себи, другима, природи, имовини...). Човек је свесно биће јер мисли. 
ТРЕЋА АКТИВНОСТ: Уради задатке у Радној свесци, стр. 47,48. и 49.

Нема коментара:

Постави коментар